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Ftec_2016

angesichts neuer Verhaltensweisen und Erwartungen informierter und anspruchsvoller Verbraucher. Zudem werden Bio- und Frischeprodukte so-wie Getränke mit Bieren und Warm-getränken in den Fokus gerückt. Der Bereich „Tech“ bietet klein- und mit-telständischen Betrieben die Möglich-keit, ihre Techniken und Ausrüstun-gen vorzustellen. Da die SIAL Paris auch ein idea-les Schaufenster der französischen Lebensmittelindustrie darstellt, wer-den französische Produkte in diesem Jahr erneut gemeinsam ausgestellt und aufeinander abgestimmt präsen-tiert. Über ihre Funktion als Messe, Geschäfts- und Networking-Plattform hinaus wird aus dem Branchenfüh-rer SIAL der Dreh- und Angelpunkt für Informationen der Lebensmittel-branche. Er bietet einen tieferen Blick auf einen Wirtschaftssektor mit hohem Wachstum, dessen Handels-volumen sich heute auf 1.500 Mrd. Dollar beläuft. „Die Lebensmittel- branche schaut im Oktober 2016 nach Paris“, betont Nicolas Trentesaux. Die Lebensmittelindustrie zählt in den meisten G20-Ländern zu den dyna-mischsten Industriezweigen. Durch die Entdeckung neuer Trends und Wachstumsmöglichkeiten kön-nen die Akteure der Ernährungswirt-schaft ein Sprungbrett zur Erreichung ihrer Ziele finden. Die Messe ist eine einmalige Plattform für Inspirationen und dient auch dazu, neue Märkte zu testen, neue Produkte auf den Markt zu bringen und Meinungsträger der Branche zu treffen, um über kommen-de Herausforderungen zu diskutieren. F&E-Abteilungen aus aller Welt wer-den hier präsent sein. www.sialparis.com IN PROFILE The trade fair SIAL Paris is organized by the Comexpo-. sium Group and is a member of the SIAL Networks, the lar-gest trade fair composite in the food and beverage industry. Its main events are SIAL Paris, SIAL Canada Montreal and Toronto, SIAL China, SIAL Middle East, SIAL Asean Manila and SIAL Interfood Djakarta. S I A L 2016 TREFFEN S I E UNS: HALLE 7 , STAND D 265 KUTTER • WÖLFE • MISCHER www.kgwetter.de IM PROFIL Die SIAL Paris wird von der Com-exposium Group veranstaltet und ist Mitglied des SIAL Networks, des größten Messeverbunds der Lebensmittel- und Getränkein-dustrie. Dessen wichtigste Events sind SIAL Paris, SIAL Canada Mon-treal und Toronto, SIAL China, SIAL Mittlerer Osten, SIAL Asean Manila sowie SIAL InterFood Djakarta. light on everything from ingredients and products, to health trends, or-ganic and exotic produce, and digital food. This year, watching what you eat is both a statement and a sign of sophistication, as people assert their “food personalities“ by choosing alternative suppliers, nutrient-rich ingredients and “soft“ cooking methods, including raw foods. In line with this, gluten-free is becoming widespread throughout the world, with experts predicting a 3 billion- euro market for it by 2020. Vegeta- rian cuisine is also on the rise. The word “artisan“ has become synonymous with “quality” and “luxury” as establishments seek out small producers to shine light on their manufacturing methods, and both theatricalize and reinvent their regional savoir-faire. This quest for innovation is boosting an already growing sector. In Europe the cater-ing market grew by 3.5% in 2014, hitting an impressive total of 94 billion euros. As consumers become savvier and the number of food es-tablishments rises, caterers are having offering ultra-short menus of only the best coffee made by the very best and most respectful producers. Ranking in $90 billion – 16% of global foodservice market – the food delivery sector is booming across the world, with a turnover increase of 67% in 2015. Kick-started in France a few years ago, the market is now seriously on the up – proving that like other Western populations, the French are enamoured with life-sim-plifying solutions. The “La Cuisine cooking demonstra-tion“ event has the chance to be a hit with industry professionals: It’s where famous chefs concoct dishes using the hundreds of restaurant products selected by SIAL Innovation; and each day, it’s where international Miche-lin- starred chefs prepare dishes from their home countries. For the second year in a row, a SIAL Innovation award will be named by the commercial and collective catering jury. www.sialparis.com to innovate; boasting a signature spe-ciality is no longer enough to stand out from the crowd. Nowadays its all about mastering an ingredient, a recipe or a region. This is particularly true for sweet food, where the need to eat less means people are turning to quality makers, making educated choices and indulging with finesse. The trend is also affecting coffee, as we enter a “post-Starbucks“-era with an increase in espresso counters Continued from page 26 TRADE FAIR MESSE


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