Continued from page 22 solutions designed to reduce food losses and waste. They will include the winners of the in-ternational competitions for the Save Food Pa-ckaging Awards, held by the World Packaging Organisation (WPO). The prizes were awarded prior to interpack, and the winners are now set to compete with one other for the WorldStar Awards at the trade fair. The innovationparc will include a presentation forum which can be used by companies to showcase their ideas and solutions. As before, the innovationparc will be held in a high-quality marquee, situated between Halls 2 and 3. The first day of the trade fair will also feature the third internatio-nal Save Food convention, held in partnership with the UN Food and Agriculture Organisa-tion (FAO) and the United Nations Environment Programme (UNEP). Online services To help visitors prepare and plan each day at the trade fair efficiently www.interpack.com contains useful resources. They include an ex-hibitors’ database with the option of compiling a personalised hall plan as well as a “match-making” function to contact exhibitors and to receive news of companies represented at the trade fair. The site has a responsive interface which also adjusts itself to a small display on a mobile device. In addition, a visitors’ app is available for iPhone and Android users. Its functions include the exhibitors’ and event database, hall plans and exhibitors’ details, including contact details and product information, an appointment form and the option of adding customised notes to exhibitors’ entries. The Interpack website also has a hotel booking function and numerous tips so that visitors can plan their stay (www.interpack.com/tradefairplanner). F Thema Save Food Das Thema Save Food ist ebenfalls präsent. Die Sonderschau „Innovationparc“ zeigt Ver-packungskonzepte und -lösungen, die Lebens-mittelverluste und -verschwendung reduzieren helfen können, darunter auch die Sieger der Landeswettbewerbe des Save Food Packaging Awards der World Packaging Organisation (WPO). Diese wurden im Vorfeld der Interpack gekürt und treten zur Messe gegeneinander im Rahmen des WorldStar Awards an. Der Innova-tionparc findet wieder in einem Zelt zwischen den Hallen 2 und 3 statt. Für den ersten Messe-tag ist außerdem der dritte internationale Save Food-Kongress unter Beteiligung der Welter-nährungsorganisation der Vereinten Nationen (FAO) und des Umweltprogramm der Vereinten Nationen (UNEP) geplant. Online-Service Auf der Seite www.interpack.de finden Besu-cher im Vorfeld der Messe nützliche Hilfsmittel zur effizienten Planung des Messetages, etwa durch die Ausstellerdatenbank mit der Möglich-keit zur Erstellung personalisierter Hallenpläne, einer Matchmaking-Funktion zur Anbahnung von Kontakten mit Ausstellern sowie Informa- tionen über die Neuheiten der beteiligten Un-ternehmen. Die Seite passt sich in ihrer Darstel-lung auch den kleineren Displays von Smart-phones und Tablets an. Darüber hinaus steht Besuchern eine iPhone- und eine Android-App zur Verfügung. Diese bietet unter anderem eine tagesaktuelle Aus-steller- und Veranstaltungsdatenbank, Hallen-pläne und Ausstellerdetails sowie eine Mög-lichkeit, Notizen zu dem jeweiligen Aussteller zu hinterlegen. Die Homepage der Interpack bietet zudem Hotelbuchungsmöglichkeiten oder Tipps für den Aufenthalt in Düsseldorf (www.interpack.de/Messevorbereitung). F ÖFFNUNGSZEITEN & PREISE Die Interpack ist täglich von 10 bis 18 h ge-öffnet. Die Tageskarte kostet im Online-Vor-verkauf 52 € (Tageskasse: 65 €), Schüler, Stu-denten und Auszubildende zahlen 15 € an der Tageskasse. Eine Drei-Tages-Karte gibt es im Online-Vorverkauf für 105 € (Tageskasse 130 €). Alle Eintrittskarten und Ausstellerausweise der Interpack 2017 berechtigen zur kostenlosen An- und Abreise mit den öffentlichen Verkehrsmit-teln des Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr (VRR). www.interpack.de OPENING HOURS & PRICES Interpack is open daily, from 10:00 to 18:00 hrs. A day ticket can be purchased online in advance at www.interpack.com and costs €52.00 (€65.00 at the box office). The box office price for stu-dents and trainees is €15.00. A three-day ticket can be bought online, in advance, for €105.00 (box office: €130.00). An Interpack 2017 ent-rance ticket or exhibitor’s pass entitles the hol-der to travel to and from the exhibition cen-tre for free, using the local transport company VRR. www.interpack.com
Ftec_01_2017
To see the actual publication please follow the link above